Évtervezés kisokos 2.
A következő lépés a tervezésben a célok eléréséhez szükséges feladatok és határidők meghatározása.
A feladatoknak a célokhoz hasonlóan konkrétaknak és megvalósíthatóknak kell lenniük, és valóban az adott cél elérését kell támogatniuk. Például ha a bevétel növelése a cél, gyűjts össze minden feladatot, ami ezt támogatja például marketing kampányok, új termék értékesítése.
Figyelj arra, hogy a feladatok mérhetőek legyenek. A példánknál maradva, tudnod kell, hogyan méred, mennyi plusz vevőt és értékesítést hoznak az egyes kampányok.
Ha készen van a lista a feladatokról, határozd meg a feladatok határidejét. Vedd figyelembe, a feladatok sorrendiségét és azt, körülbelül mennyi ideig tart egy feladat elvégzése.
Minden feladathoz rendelj felelőst és legyen felelőse a koordinációnak, aki ellenőrzi, hogyan halad a feladatok teljesítése, hány százalékban teljesült a cél.
Részletesen beszéld meg a célt és a feladatokat az érintett kollégákkal. Határozzátok meg milyen gyakran egyeztettek a haladásról. Fontos, hogy mindenki tisztában legyen a saját feladatával, annak határidejével és nem utolsó sorban azzal a céllal, amit el akartok érni.
Időről-időre vizsgáld meg, a jó irányba haladtok-e, valóban támogatják-e a feladatok a kitűzött célt. Ezért is fontos a mérhetőség, hogy mindig pontosan tudd hol álltok a cél elérésében. Ha szükséges módosíts a feladatokon vagy ezek prioritásán.