✔️ Jövőkép – küldetés – értékek
Első lépésben ezt a három dolgot kell végiggondolni. Miért indította el a vállalkozást? Milyen ideális jövőkép, milyen vízió megvalósítása iránti vágy hozta létre a céget? Ennek eléréséhez a cég hogyan járul hozzá, mi a küldetése? Ha nem csak a fizetésért dolgoznak Önnél az alkalmazottak, akkor miért? És ami ezekből következik: hogyan akarja ezt Ön vállalkozóként elérni? Milyen értékek mellett, milyen értékeket képviselő munkatársakkal, csapattal?
✔️ Példamutatás
Ha a cégkultúráról van szó, akkor a példamutatás nem a leghatékonyabb vezetői eszköz, hanem az egyetlen. Nem elég, ha a cégvezető nem megy szembe a megfogalmazott értékekkel: elengedhetetlen, hogy aktívan és jól láthatóan képviselje azokat a mindennapokban is. Ha a Főnök is mindenki számára jól érzékelhetően a megfogalmazott értékek szerint vezeti a céget, akkor azokat sokkal könnyebben fogják elfogadni a munkatársak is.
✔️ Rendszeres kommunikáció és visszajelzések
Az átlátható és nyílt kommunikáció a cégkultúra alapja. Cégvezetőként ne csak célokat és elvárásokat fogalmazzon meg. Legalább ennyire fontos annak egyértelmű kommunikációja, hogy ezek miért és hogyan illeszkednek a cég értékeihez. A célok és eredmények értékelésénél elkövetkező legnagyobb vezetői hiba – egyben a cégkultúra egyik legnagyobb rombolója – ha azok teljesítését magától értetődőnek veszi és szóra sem méltatja és csak a hibákra és hiányosságokra fókuszál. Egy jól időzített köszönet vagy elismerés sokat számít a munkatársak motivációjában. Az emberek szívesebben dolgoznak ott, ahol látják, hogy értékelik a munkájukat, és ez egyben a cégkultúra pozitív alakításának nélkülözhetetlen eszköze.
A cégkultúra fenntartása három egyszerű lépésben