Deloitte 2018-ban készített Global Outsourcing Survey-jében szerepel az „A tradicionális kiszervezés halott! Éljen az innovatív outsourcing!” szlogen, ami remekül megfogalmazza azt a jelentős változást, ami a kiszervezések területén az elmúlt pár évben, a pandemiát megelőzően végbement elsősorban a szédületes tempójú informatikai fejlődésnek köszönhetően.
A felmérés három, a kiszervezésben meghatározó informatikai újítást emel ki. Ezek az innovációk a felhő alapú megoldások, a Robotic Process Automation (RPA, magyarul robotizált folyamatautomatizálás) és a Cognitive Automation, ami az RPA-t kiegészítő, az emberi gondolkodást imitáló, szoftver alapú fejlesztés.
Deloitte tanulmányából az is egyértelműen kiderül, hogy az előző évtizedekhez képest megváltozott az outsourcing fókusza. Amíg korábban a kiszervezés elsősorban a költségek csökkentéséről és a szolgáltatások javításáról szólt egy back office-ban, addig napjainkban az innovatív outsourcing együttműködést jelent a partnerekkel, szolgáltatások egyesítését a legújabb informatikai megoldások alkalmazásával. A kiszervezést tervező vállaltok számára ma már elsődleges szempont, hogy a szolgáltató, akihez folyamataikat kiszervezik használja-e a legkorszerűbb informatikai eszközöket.